Form

Rekod untuk promosi
Sila lengkapkan di bawah dan kami akan khabarkan anda untuk produk terkini dan promosi.

Powered byEMF Contact Form
Report Abuse

Rabu, 4 Disember 2013

Kenali masalah Vena Varikos (urat bersimpul)

Promosi Terkini KLIK SINI

Urat simpul atau vena varikos berlaku apabila vena (salur darah yg membawa balik darah kurang beroksigen dari bahagian badan yang lain ke jantung dan paru-paru) menjadi tebal dan membesar. Disebabkan pembesaran tersebut,ia kelihatan membiru atau ungu serta berpintal dan akan terkeluar sedikit dari bahagian kulit seakan menggelembung.

Salur darah vena mempunyai pintu injap kecil untuk mengelak darah daripada mengalir secara terbalik.Otot kaki akan mengepam vena untuk menghantar darah ke jantung,melawan kesan graviti.Apabila vena menjadi varikos,pintu injap tidak lagi berfungsi dengan betul dan injap tidak bekerja.Ini menyebabkan darah bergerak pada arah yg songsang dan vena membesar lebih daripada biasa.

Demikian Pakar Bedah Am dan Vaskular, Dr.Tan Kong Hean menerangkan tentang masalah urat timbul atau nama perubatannya, vena verikos.

Kajian menunjukkan sebanyak 70 peratus wanita mengandung mengalami masalah ini. Ini kerana, kehamilan meningkatkan aliran darah dalam tubuh, tapi sebaliknya mengurangkan aliran darah ke bahagian pelvis. Perubahan pusingan darah ini untuk membantu perkembangan janin, namun pada satu aspek ia melebarkan vena di kaki. “Varicose vein pada wanita mengandung memang akan menjadi lebih teruk pada penghujung kehamilan," ujar Kapten Hamid Ahmad pula, pakar fisioterapi dari Hospital Angkatan Tentera Terendak, Melaka ketika ditemu bual pada sesi bengkel kesihatan untuk para fisioterapi di Hotel Mahkota, Melaka, baru-baru ini.

Namun begitu, menurutnya lagi, bagi yang tidak mengandung pula, iaitu mereka yang perlu berdiri atau duduk untuk satu jangka masa panjang ketika kerja seperti guru dan pekerja kilang, penyakit ini boleh menyebabkan rasa ngilu dan tidak selesa. Dan jika dibiarkan ia boleh menjadi serius.
Selain mengandung, faktor lain yang menyumbang kepada masalah ini ialah pekerjaan, umur dan berat badan. Lebih gemuk seseorang maka mudahlah vena verikos terhasil.

Pada peringkat awal, pesakit mungkin akan mengalami simptom seperti cepat penat, rasa berat dan sengal otot. Di peringkat akhir pula hingga boleh menyebabkan luka atau ulser pada urat tersebut.

 
 

Anda lebih berkemungkinan mengalami urat simpul di kaki anda, tetapi ia juga boleh berlaku di bahagian-bahagian tubuh yang lain. Buasir ialah sejenis urat simpul yang berlaku di bahagian dubur dan merupakan perkara biasa dalam kehamilan.

Kira-kira empat peratus wanita hamil mengalami urat simpul pada bahagian dalam dan di sekeliling faraj mereka. Masalah ini biasanya pulih sendiri selepas mereka bersalin.
Perubatan moden menawarkan pelbagai kaedah rawatan untuk penyakit ini dan biasanya ia membabitkan pembedahan bergantung kepada tahap keseriusan penyakit. Tetapi tentu ramai daripada kita meletakkan pilihan tersebut sebagai yang terakhir jika ada ikhtiar yang lebih baik.
Memang diakui wanita lebih berisiko untuk mendapat penyakit ini, bagaimanapun ia boleh dielak dengan pemakaian stokin V-ken, penjagaan berat badan dan senaman yang berkala.

Kesan-kesannya
Selain daripada kelihatan sangat tidak menarik, urat simpul boleh mengakibatkan simptom-simptom lain yang tidak menyenangkan, termasuk:
  • kegatalan dan rasa tidak selesa pada kulit di mana urat simpul berlaku;
  • bengkak tapak kaki dan buku lali
  • kejang otot pada waktu malam;
  • lenguh kaki dan kaki terasa berat.

Ada beberapa perkara yang anda boleh cuba utk mengelak atau mengurangkannya:
  • Amalkan penggunaan stokin kesihatan ajaib V-ken ketika tidur atau sekurang-kurangnya 8 jam sehari.
  • Baring atau tidur mengiring ke kiri untuk mengurangkan tekanan ke atas vena kava inferior anda. Letakkan bantal di bawah kaki dan satu lagi di belakang anda.
  • Jangan duduk atau berdiri untuk jangka masa yang lama. Berjalan-jalanlah sekurang-kurangnya sekali setiap setengah jam. Anda juga boleh membuat beberapa senaman ringkas seperti berjalan untuk melancarkan peredaran darah.
  • Jika anda perlu duduk di meja sepanjang hari di tempat kerja, jangan silangkan kaki. Tinggikanlah kaki anda bila-bila boleh. Gunakan bangku kecil atau kotak.
  • Pertambahan berat yang terlalu banyak dan terlalu cepat boleh membuatkan anda mudah mengalami urat simpul. Cuba amalkan diet yang sihat dan seimbang.

Adakah masalah ini serius?

 

 

 

 

 

Biasanya urat simpul tidak menyebabkan masalah serius. Tetapi jika ia berlaku di kawasan perineum iaitu kawasan di antara faraj dan dubur wanita hamil, doktor anda perlu mengawasinya dengan serius semasa anda bersalin.

Beliau akan memastikan semasa anda
meneran, perineum anda tidak terkoyak kerana ini boleh menyebabkan pendarahan yang teruk.

Jika anda mengalami urat simpul selama beberapa tahun, bagus jika anda tahu mengenai masalah-masalah yang boleh berlaku di masa hadapan:
  • Kulit di permukaan urat simpul itu boleh menjadi terlalu nipis dan mungkin berdarah dengan banyak jika anda terlanggar sesuatu atau luka. Pendarahan boleh jadi sukar dihentikan dan anda mungkin perlu mendapat rawatan lanjut.
  • Kulit di permukaan urat simpul mungkin akan kekurangan oksigen dan nutrien kerana darah segar tidak sampai ke situ. Ini mungkin menyebabkan bahan buangan terkumpul mengakibatkan ekzema, kulit menjadi keras atau ulcer terjadi.

Jika anda rasa anda sedang mengalami masalah-masalah ini, jumpalah doktor anda dengan segera.
Atau anda boleh cuba untuk merawat dan mengelakan masalah urat timbul ini bermula sekarang!

Hanya sarungkan stokin kesihatan ajaib V-ken minima 8 jam sehari di ikuti rutin minum air mineral atau air masak sekurang-kurangnya 2-3 liter sehari.
InsyaAllah.. kita berusaha, Allah yang tentukan kerana Allah tidak suka orang yang berputus asa.
KLIK SINI untuk menempah atau hubungi saya di- Call/SMS/Watsap: 017-3738343, Syda.
Email: stokinajaib@gmail.com
FB: stokinajaib

Promosi Istimewa KLIK SINI

Terima Kasih!

Selasa, 11 Disember 2012

Promosi Terkini, KLIK SINI

STROK, MASIHKAH ADA HARAPAN??

Definisi Strok
Ramai beranggapan strok dan jantung adalah penyakit yang sama. Hakikatnya tidak. Tetapi kedua-duanya berpunca daripada masalah yang sama. Secara amnya strok dikaitkan kepada masalah serangan otak di mana masalah bekalan darah beroksigen ke otak terganggu, manakala sakit jantung dikaitkan kepada serangan jantung akibat bekalan darah beroksigen ke arteri koronari terhalang.

Strok sebenarnya adalah masalah serangan otak yang terjadi apabila bekalan darah ke otak terhalang. Seperti mana yang kita tahu otak merupakan pusat saraf tubuh, mengawal setiap yang kita lakukan atau fikirkan. Otak memerlukan bekalan darah berterusan yang membawa oksigen dan nutrien yang amat penting. Apabila saluran darah di dalam otak anda pecah ataupun tersumbat, bekalan darah akan terhenti dan sel-sel otak akan kekurangan oksigen dan nutrien.
Jika saluran darah tersumbat lebih daripada 2 jam, maka bahagian otak yang tidak menerima bekalan secukupnya akan mati (Harvard Medical School Family Health Guide). Anda akan mengalami strok. Secara senyap kerosakan otak menjejaskan deria-deria anda, pertuturan dan pemahaman bahasa. Sebelah tubuh mungkin lumpuh, sikap, corak pemikiran dan ingatan akan terubah.

Menurut NASAM (Persatuan Strok Malaysia) setiap tahun dianggarkan 40,000 rakyat Malaysia (penduduk Malaysia kini hanya 28 juta orang) mengalami masalah strok, strok boleh menyerang sesiapa pun termasuk kanak-kanak, walaubagaimanapun kebanyakan kes melibatkan orang dewasa.

 
Langkah-langkah Pencegahan
Bagi mengurangkan risiko strok, beberapa langkah pencegahan boleh diambil seperti:-

1. selalu membuat pemeriksaan tekanan darah
2. tidak merokok dan selalu berada di kawasan bebas daripada pencemaran udara
3. jauhi meminum minuman keras

4. kerap melakukan senaman secara teratur
5. kurangkan pengambilan makanan terproses dan amalkan makanan secara sihat 80% alkali dan 20% asid

6. atasi masalah berat badan
7. selalu meminum air bersih, bebas daripada sebarang mineral dan pencemaran

8. awasi paras kolestrol
9. atasi masalah kencing manis (diabetes)

10. Amalkan penggunaan stokin V-ken dan Reborn Cream serta produk-produk V-ken yang lain

Jenis-jenis strok
Terdapat 2 jenis strok utama iaitu :-
1-strok iskemia dan
2-strok berdarah

Strok Iskemia
Strok iskemia terjadi akibat timbunan plak terbentuk di dalam arteri dan menghalang pengaliran darah. Pengaliran darah yang terhalang menyebabkan ketulan-ketulan darah beku terbentuk, lalu mengganggu bekalan darah ke otak. Strok terjadi apabila gumpalan darah menghalang arteri yang berhubung ke otak dan mengganggu bekalan darah. Kerap kali, strok iskemia terjadi akibat dari timbunan kolesterol dan sisa lain di dalam arteri (atherosclerosis) sejak kita berumur 10 tahun.

Satu tanda penting ancaman strok ini ialah Serangan Iskemia Sementara (TIA), juga dikenali sebagai strok mini. Ia berlaku kerana gangguan bekalan darah yang sementara kepada bahagian-bahagian otak. Gejala-gejalanya amat serupa dengan strok sebenar, tetapi, tidak seperti strok yang serius, gejalanya muncul kurang dari 24 jam dan kemudian pulih sepenuhnya. TIA adalah petunjuk yang sebahagian otak tidak menerima darah yang mencukupi dan terdapat risiko berlakunya strok. TIA tidak boleh sekali-kali dibiarkan dan perlu dibuat program pencegahan dan rawatan secepat mungkin.

Strok Berdarah
Strok berdarah adalah di mana saluran darah di dalam atau di sekeliling otak pecah, menyebabkan pendarahan. Penyakit darah tinggi yang lama dan tidak dirawat menyebabkan tekanan pada dinding arteri, menambahkan risiko ia pecah atau berdarah. Apabila arteri pecah, darah dipaksa masuk ke dalam tisu otak dan akhirnya merosakkan sel-sel sehingga bahagian otak itu tidak dapat berfungsi lagi.

Dipercayai bahawa tekanan darah tinggi merupakan faktor utama terjadinya strok ini, pengambilan garam yang berlebihan akan menyumbang kepada peningkatan tekanan darah.

 Antara punca utama kepada pemasalahan ini adalah akibat daripada faktor pemakanan dan minuman serta pencemaran. Ini dapat dielakan sekiraya kita mengamalkan kesihatan yang baik, selalu melakukan senaman serta mengamalkan penggunaan produk-produk V-ken yang terbukti mampu mencegah dan merawat tanda-tanda awal Strok.

Harapan Cerah dengan Rawatan Alternatif Produk V-ken
Kesimpulan ringkas, peringkat akhir sebelum strok menyerang adalah disebabkan kegagalan atau kelewatan otak menerima oksigen dan nutrient melalui darah yang sepatutnya ia terima untuk memastikan otak terus ‘hidup’ dan berfungsi. Kegagalan ini lah yang akhirnya menyebabkan separuh atau seluruh tubuh badan pesakit hilang fungsi atau LUMPUH ! Adakah risiko ini yang ingin kita ambil? Menjadi beban kepada orang-orang yang kita sayangi?

Kini, dengan mengamalkan penggunaan produk-produk V-ken yang cukup mudah digunakan, Strok mampu dicegah dan dirawat*. Produk-produk V-ken yang bermula dengan Stokin, Reborn Cream, Pad lutut/knee pad, boxer serta wrislet telah terbukti mampu mengatasi masalah yang ditakuti ini.
Dengan hanya menyarungkan stoking V-ken samaada ketika bekerja, beriadah mahupun ketika berehat dan tidur, tanpa kita sedari kita sedang dirawat dan terhindar dari serangan strok. Cukup mudah! Tidak perlu menelan ubat-ubatan pahit atau menjalani prosedur rawatan lain yang sukar, menyakitkan dan membataskan amalan seharian kita.

Penggunaan Reborn Cream bersama stokin V-ken adalah amat digalakkan terutama bagi mereka yang sudah pun mempunyai tanda-tanda strok, pernah pulih dari serangan strok yang berkemungkinan berulang mahupun mereka yang telah lama terlantar akibat masaalah ini. Reborn Cream perlu disapukan ke tujuh bahagian badan yang wajib iaitu leher, dada, bawah kedua lengan, abdomen, pinggang belakang dan bahagian dalam kedua belah peha. Kemudian, di ikuti dengan menyapu Reborn Cream di bahagian-bahagian yang bermasaalah contoh: seluruh bahagian badan yang lumpuh. Setelah itu, sarungkan stoking V-ken serta diikuti produk-produk sampingan V-ken yang lain seperti knee pad, boxer dan wrislet juga dapat membantu mempercepatkan rawatan dan pemulihan. InsyaAllah, usaha dan pelaburan anda tidak akan sia-sia.

Bagaimana Produk-produk V-ken ini berfungsi?
Produk yang dihasilkan melalui teknologi moden gabungan Jerman dan Jepun ini telah menggabungkan mineral-mineral penting yang terdapat di dalam lahar gunung berapi, titanium serta arang buluh yang telah terbukti berkesan dan mendapat beberapa anugerah pengiktirafan dunia.

Mineral-mineral ini mempunyai fungsi ion negatif, ion Germanium dan Titanium serta Sinaran Inframerah Jauh yang mana antara fungsinya ialah mengaktifkan metabolisme badan, meningkatkan peredaran darah, meningkatkan daya imun, memberi gas oksigen kepada darah, menghilangkan tekanan mental, menyelaras pH darah ke arah alkali, meningkatkan tenaga,  serta banyak lagi kebaikannya. Bahan-bahan ini kemudiannya direnjut menggunakan kaedah anyaman 3D yang dipatenkan menjadi produk-produk V-ken yang berkualiti dan berkesan merawat pelbagai jenis penyakit. Untuk info lanjut tentang setiap produk, sila ke page ‘Maklumat Produk’.
Oleh itu, apabila pesakit strok menggunakan produk-produk V-ken ini, ia dapat membantu melancarkan peredaran darah dan mengelakkan darah beku di dalam saluran darah yang mana baik untuk otak dan jantung. Ia juga membantu membekalkan lebih oksigen dan tenaga dalam darah yang penting untuk tubuh kita mengekalkan fungsinya.Penggunaan yang cukup mudah, dengan hanya menyarung sahaja, kita telah pun mendapat rawatan setanding pakar!

Hubungi kami segera untuk mendapat produk-produk V-ken anda pada HARGA BORONG yang dijamin rendah dari pasaran!

KLIK SINI UNTUK MEMBUAT TEMPAHAN


 

Selasa, 13 Mac 2012

Ingin bukti MUJARAB nye Produk V-ken?? Kami buktikan !!

**Promosi terkini, sila KLIK SINI** --LIKE Fanpage--
***Contoh Demo, sila ke PAGE INI***


Anda di Terengganu atau di Kelantan? Johor atau Melaka? di Langkawi?? Indonesia??? atau di Brunei ????

Berminat dengan produk kesihatan V-ken? Nak beli tapi masih was-was keberkesanannya??

Kami boleh dan akan buktikan secara LIVE di hadapan mata anda sendiri !!

Berdasarkan jemputan dari anda, kami boleh datang ke tempat yang anda sendiri tetapkan..

Saksikan sendiri demonstrasi bagaimana dengan hanya menggunakan produk V-ken selama 10 minit, telah terbukti keberkesanannya !!

Tiada lagi was-was atau takut di tipu..

Ini bukan magic, silap mata atau cakap-cakap kosong..

Lihat untuk PERCAYA :)


Syarat-syaratnya ialah:-

1- Lokasi, tarikh dan waktu mestilah di booking sebulan awal.

2- Penonton / pendengar demo mestilah melebihi dari 20 orang yang benar-benar berminat mengetahui dan mendapatkan produk V-ken.

3- Bayaran deposit sebanyak RM 100 diperlukan (deposit akan dipulangkan semula sekiranya demo berjalan pada tarikh, masa dan tempat yang ditetapkan. Ini bagi mengelakkan penipuan atau booking palsu)

4- Sediakan sekurang-kurangnya 2 biji meja untuk peralatan demo. (Suasana yang sedikit gelap (untuk sementara) diperlukan untuk pertunjukan slaid)

5- PEMBATALAN: jika atas sebab-sebab tertentu anda terpaksa membatalkan, tiada masalah. Deposit anda akan dikembalikan semula - hanya jika pembatalan tersebut diberitahu SEBELUM  7 hari dari tarikh demonstrasi.

Hadiah misteri menanti penganjur (anda la tu.. )

Cepat, booking Demonstrasi anda sekarang !!

Sebarang pertanyaan hubungi kami terus di 03-87312081 / 017-3738343 (Syda) / 017-3732081 (Arin)

Atau emailkan ke stokinajaib@gmail.com atau LIKE dan berchatting dengan kami di FB taip, www.facebook.com/stokinajaib


Terima kasih Alls  ^_^

Isnin, 20 Februari 2012

Diabetes... PEMBUNUH !!

**Promosi terkini, sila KLIK SINI**





Salam sahabat,

Hari ni rasa nak berkongsi tentang fakta 'Diabetes' atau kencing manis. Ngeri kan gambar-gambar kat atas tu? Rata-rata rakyat Malaysia ni ada potensi menghidap penyakit merbahaya ni. Maklumla, penyakit keturunun.. Bila atuk ada Diabetes, cucu pun ada kemungkinan boleh dapat kerana dibawa oleh bapanya.. Tapi kebanyakan kita beranggapan, 'Ala, dah tua nanti baru kena.. Orang tua memang banyak penyakit..' Betul ke anggapan kita tu??

Dekat iklan TV skarang ni pun dah mula banyak promosi susu bayi kurang gula. Baru lah sekarang diorang nak kurangkan gula. Kesian bayi-bayi yang tak tau apa-apa. Ibubapa pula, ingat yang disuap pada anak khasiat jadi darah daging. Mana tau, susu yang mengandungi kadar gula tinggi boleh jadi racun kerana penyebab kepada pelbagai masalah dan penyakit kepada anak seperti Diabetes, Obesiti malah Karies gigi. Siapa sangka, di usia muda sudah mula menghidap penyakit menakutkan ini. Padahal, hanya minum susu.. :(  Malah, Diabetes dikalangan kanak-kanak dan remaja atau Diabetes kategori 1 ini, dikategorikan sebagai lebih merbahaya dan susah dirawat. Sungguh, memang susu ibulah yang terbaik..

kanak2 yg hidup dengan insulin akibat Dibetes/kencing manis.


Penyakit kencing manis atau juga dikenali sebagai diabetes adalah dikategorkan sebagai IBU kepada segala penyakit. Ianya adalah merupakan penyakit kronik yang boleh menyebabkan masalah serangan jantung, kegagalan buah pinggang, strok, buta, kerosakan saraf dan gangrene kaki. Takut kan? Jadi macamana nak tau tanda-tanda penyakit ni? Jom, baca fakta..

Apakah dia Kencing Manis (Diabetes)?
Kencing manis atau diabetes adalah satu sindrom atau penyakit akibat dari kekurangan atau hilannya keberkesanan hormone insulin.

Definisi Insulin: Insulin ialah sejenis hormone yang dikeluarkan oleh organ pankreas yang terletak di belakang perut. Di dalam perut manusia, makanan yang dimakan akan ditukarkan menjadi glukosa, kemudian diserap ke dalam saluran darah untuk digunakan oleh badan kita bagi mengeluarkan tenaga. Glukosa adalah sumber tenaga yang utama.

Bagi orang normal, insulin membantu glukosa darah memasuki sel badan manusia dan menukarnya menjadi tenaga. Perhatikan gambarajah di bawah ini:


Faktor penyebab kencing manis – Insulin tidak berfungsi atau tidak berkesan
Faktor penyebab kencing manis adalah organ pankreas pesakit kencing manis tidak mengeluarkan insulin secukupnya atau insulin yang dikeluarkan tidak berkesan.
Ini menyebabkan glukos tidak dapat masuk ke dalam sel badan yang sepatutnya bertukar kepada tenaga. Maka, ianya (glukos) terkumpul di dalam darah yang kemudiannya menyebabkan paras glukos menjadi tinggi sehingga melimpah ke air kencing.

Jenis-Jenis Diabetes

Apakah jenis diabetes? 3 jenis utama diabetes atau kencing manis adalah seperti berikut:

- Kencing manis jenis 1:
Kencing manis yang bergantung kepada insulin. Biasanya ia terjadi dikalangan kanak-kanak atau remaja.. Hanya boleh dikawal dengan suntikan insulin, kawalan pemakanan dan senaman.

- Kencing manis jenis 2:
Diabetes yang tanpa bergantung kepad insulin. Ianya selalu berlaku di kalangan orang dewasa (35 tahun ke atas) dan individu yang mempunyai berat badan yang berlebihan. Kencing manis jenis 2 ini boleh dikawal dengan kawalan pemakanan dan senaman atau gabungan pemakanan, senaman dan ubatan. Kebiasaanya, penghidap kencing manis ini mempunyai sejarah keluarga yang menghidap kencing manis. Sebagai contoh, jika ibu, bapa, datuk atau nenek menghidapi penyakit kencing manis, kebarangkalian anak-anak dan cucu-cucu mereka juga akan menghidapi kencing manis adalah tinggi.

Diabetes jenis 1 dan 2 dapat dibezakan seperti berikut:


Diabetes Jenis 1
Diabetes Jenis 2
Jarang berlaku tetapi jika berlaku, keadaanya adalah lebih teruk.Biasa berlaku.
Terjadi di kalangan mereka yang lebih muda, antara umur 10 – 16 tahunTejadi dikalangan mereka yang lebih dewasa, berumur sekita 35 tahun ke atas
Terjadi begitu cepat. Terjadi apabila insulin yang dikeluarkan dari pancreas dimusnahkanTerjadi secara perlahan-lahan. Insulin yang dikeluarkan tidak mencukupi dan menyebabkan paras glukosa di dalam darah meningkat
Tidak mempunyai sejarah keluarga yang menghidap penyakit kencing manisMempunyai sejarah keluarga yang menghidap penyakit kencing manis
Tidak dikaitkan dengan kegemukan atau obesityKejadian kegemukan sangat tinggi
Pesakit akan mengalami tanda-tanda awal kencing manis dari gejala amaran yang seriusMerupakan penyakit yang senyap, selalunya dikesan secara kebetulan atau selepas berlakunya komplikasi
Kebiasaan Rawatan: Penjagaan pemakanan dan suntikan insulinKebiasaan Rawatan: Penjagaan pemakanan dan senaman (menurunkan berat badan) dan ubat dan suntikan insulin (bagi kes-kes tertentu)

Tanda-tanda penyakit kencing manis
Setiap pesakit kencing manis akan mengalami tanda-tanda dan gejala yang berlainan. Antara tanda-tanda awal penyakit kencing manis yang biasa dialami adalah:
* Terasa amat haus atau dahaga (haus yang berlebihan)
* Keletihan / Sentiasa letih
* Penurunan berat badan secara mengejut
* Kabur penglihatan
* Otot lemah
* Gatal-gatal di tempat kemaluan
* Menghidap penyakit kulit yang berpanjangan
* Luka yang lambat sembuh
* Kencing yang kerap
* Gatal pada bahagian kemaluan
* Rasa kebas
* Pening-pening
* Bertambah selera makan
* Lidah kering
* Nafas berbau manis

Namun begitu, terdapat juga pesakit kencing manis yang tidak mempunyai tanda-tanda sakit kencing manis. Dengan erti kata lain, anda boleh menghidapi penyakit diabetes tanpa apa-apa tanda atau gejala. Jangan bergantung kepada gejala untuk mengetahui anda adalah penghidap diabetes. Dinasihatkan supaya anda menjalankan ujian di klinik kesihatan berhampiran.

Apakah risiko atau faktor kencing manis?
Sesiapa saja tidak kira umur boleh menghidap penyakit kencing manis. Walaubagaimanapun anda mempunyai risiko yang tinggi untuk mendapat penyakit ini jika mempunyai perkara berikut:
1. Tidak aktif secara fizikal.
Mereka yang tidak atau kurang bersenam mempunyai risiko yang tinggi mendapat diabetes atau kencing manis.
2. Sejarah keluarga
Mempunyai sejarah keluarga yang menghidap kencing manis. Jika salah seorang daripada ibubapa mengidap kencing manis, kebarangkalian anak-anak mereka mewarisi penyakit kencing manis adalah tinggi.
3. Berat badan yang berlebihan.
Obesiti atau berat badan berlebihan. Orang yang mempunyai BMI > 30 adalah dikategorikan sebagai orang yang mempunyai berat badan berlebihan. Semakin berat badan anda bertambah, semakin tinggi risiko anda menghidap penyakit kencing manis.
4. Faktor pemakanan
Mereka yang mengamalkan makanan berkanji secara berlebihan dan makanan lemak bertepu mempunyai risiko untuk menghidap kencing manis.
5. Umur
Berumur 35 tahun atau lebih tua. Semakin tua semakin tinggi risiko untuk anda mendapat penyakit kencing manis.
6. Sejarah kencing manis sewaktu hamil
Mempunyai sejarah diabetes pada kehamilan yang terakhir. Selain daripada itu, sekiranya anda mempunyai sejarah melahirkan bayi yang besar (berat kelahiran adalah 4.0 kg atau lebih), kebarangkalian untuk menghidapi penyakit kencing manis adalah tinggi.

Rawatan penyakit kencing manis
Langkah pertama di dalam merawat kencing manis adalah dengan mengawal paras glukosa di dalam darah. Ianya boleh dilakukan dengan cara pengubahsuaian diet pemakanan dan senaman sederhana secara berterusan. Jika pendekatan melalui pemakanan tidak berkesan, maka pengambilan ubatan dan terapi insulin adalah diperlukan. Paras glukosa perlu diawasi selalu jika terapi insulin telah dimulakan.

1. Mengamalkan amalan diet pemakanan yang baik.

Amalan pemakanan yang baik diperlukan bagi pesakit kencing manis:
- Mempeolehi zat-zat makanan yang pelu bagi mencapai kesihatan yang unggul.
- Mengawal paras gula dalam darah.
- Untuk mencapai dan mengekalkan berat badan yang sesuai.
- Untuk mengelak dan melambatkan pengidapan kesan komplikasi diabetes.

Tips dan panduan bagi merancang pemakanan harian:

- Waktu makan yang teratur: Sarapan pagi, makan tengahari, makan malam dan snek.
- Pilih jenis makanan yang sesuai: Makanan yang dielakka, makanan yang bebas, dan makanan yang perlu dikawal (akan diterangkan dengan lebih lanjut di bawah).
- Kurangkan lemak, garam serta makanan yang tinggi kolestrol.
Makanan Bebas
Makanan bebas adalah makanan yang tidak mengandungi gula ringkas dan tidak mempengaruhi aras glukos darah. Sebagai contoh, air tanpa gula dan sup cair. Semua jenis sayuran dan ulaman. Sayur-sayuran mengandungi serat yang tinggi dan berupaya untuk memperlahankan kadar penyerapan glukos ke dalam darah.
Makanan yang perlu dielakkan
Makanan yang disenaraikan di bawah perlu dielakkan kerana ianya mengandungi gula ringkas yang akan meningkatkan aras glukosa darah dengan kadar yang cepat. Antaranya adalah seperti:
- Gula putih, gula merah, gula Melaka, gula batu, gula-gula.
- Madu, jem, kaya, susu pekat manis, sirap, minuman ringan dan cordial.
- Biskut manis, roti manis, kuih manis, kek, ais krim dan coklat
- Air tebu, air kelapa muda, nira, minuman yang ditambah gula.

2. Senaman secara sederhana setiap hari

Senaman yang sederhana secara berterusan dapat membantu mengurangkan selera makan dan menurunkan berat badan ke paras normal. Ia sangat penting untuk mencegah paras gula yang tinggi di dalam darah.
Selain daripada itu, program senaman setiap hari dapat membantu anda merasa selesa, mengurangkan ketegangan mahu pun mengelakkan sakit belakang. Selalu bersenam dapat meningkatkan keupayaan atau potensi insulin di dalam badan. Ini dapat memastikan paras normal gula di dalam darah disamping mengurangkan penggunaan insulin. Senaman yang sederhana juga dapat membantu mengurangkan selera makan dan menurunkan berat badan ke paras normal. Ia sangat penting untuk mencegah paras gula yang tinggi di dalam darah.

3. Ubatan dan Insulin

Ubatan diperlukan bagi menggalakkan pengeluaran insulin dari “beta-cells” pankreas. Bagi pesakit yang dinasihatkan oleh doktor bagi mengambil insulin secara suntikan, insulin mesti disimpan di bahagian kering dalam peti sejuk, seperti di tempat menyimpan hasil tenusu.
Anda perlu mendapatkan doktor atau jururawat yang terlatih bagi mengajar teknik suntikan insulin. Ia merupakan suntikan yang biasanya dilakukan di bawah kulit di bahagian tisu subkutaneus. Kawasan suntikan yang biasa ialah bahagian lengan atas (kawasan deltoid) atau di bahagian anterior peha atas. Suntikan di bahagian abdomen patut dielakkan.
Jarum suntikan boleh digunakan berulang kali dengan syarat ia dibersihkan selepas digunakan dan dibuang apabila susah untuk disuntik atau apabila suntikan menyebabkan rasa sakit.

4. Penggunaan Produk V-ken
Tahukah anda salah satu fungsi utama stokin V-ken dan produk-produk V-ken yang lain seperti boxer, knee pad, wristlet dan Reborn Cream adalah untuk melancarkan peredaran darah, membantu proses detoks atau perkumuhan serta membekalkan tenaga? Hanya jadikan pemakaian stokin V-ken satu amalan mudah baik ketika bekerja, bersukan atau pun ketika tidur, Insya Allah, anda mampu mencegah serta merawat penyakit yang sangat merbahaya ini. Bagi pesakit diabetes yang sudah sampai ke peringkat kritikal, pengambilan Reborn Cream bersama pemakaian stokin V-ken adalah disarankan untuk rawatan yang lebih berkesan. Pengambilan air suam atau air putih yang banyak adalah di WAJIB kan untuk 'flush out' atau menyingkirkan toksid-tosid serta sisa makanan yang tertinggal di dalam darah yang akan keluar bersama dengan air kencing, najis atau peluh.

Ramai pesakit yang sering mengeluh sebelum ini kerana terpaksa makan ubat yang pahit untuk MENAHAN penyakit kronik ini. Ya, ubat yang diambil hanyalah sebagai penahan sakit dan untuk mengelak ia dari menjadi parah dan bukan menyembuhkan. Pernahkah anda dengar atau jumpa sesiapa yang sembuh dari diabetes setelah makan ubat yang diberi doktor? Namun, kini mereka ada pilihan. Dengan mengamalkan produk-produk V-ken, mereka mungkin boleh mengurangkan jumlah pengambilan ubat yang pahit atau kurangkan cucukan insulin yang renyah dan menyakitkan yang perlu di ambil dengan bantuan produk-produk V-ken.

Ada pelanggan-pelanggan kami yang berasa sangat bersyukur kerana ditemukan dengan produk kesihatan V-ken yang berteknologi tinggi ini. Kebanyakan pesakit-pesakit Diabetes yang mengamalkan pemakaian produk-produk V-ken, telah mula mengurangkan pengambilan ubat kerana bacaan Diebetes mereka semakin menurun dan stabil. Apapun, nasihat doktor adalah penting untuk diberi perhatian. Jika pesakit yang memakai stokin kesihatan V-ken ini dapat mengikut arahan penggunaan dan penjagaan dengan betul, Insya Allah, kesan positif akan mula dikesan seawal 2 ke 3 bulan pertama penggunaan. Cukup mudah ! Hanya sarungkan dan minum air putih/suam sekurang-kurangnya 3 atau 4 Liter sehari. Fungsi produk yang berkekalan dari 3 ke 7 tahun juga adalah berpatutan dengan harganya dan merupakan pelaburan kesihatan yang berbaloi-baloi.

Oleh itu, buatlah pilihan anda. Mungkin anda masih muda dan RASA masih sihat, tetapi bukankah mencegah lebih baik, lebih senang dan lebih MURAH dari merawat? Jika anda sudah mula mendapatkan rawatan, yang mana pilihan anda? Ubat yang pahit atau cucukan insulin yang menyakitkan atau HANYA SARUNGKAN STOKIN V-KEN dan diikuti pengambilan air suam ??

Fikir-fikirkan dan semoga anda mendapat manfaat dari perkongsian ini. Hubungi kami, call / SMS ke 017-3738343 (Syda) segera jika berminat mendapatkan produk ajaib ini.

LIKE dan chat dengan kami di Facebook, sekarang !


Salam dan terima kasih... :)




Selasa, 20 Disember 2011

Jumpa dan LIKE kami di Facebook !!

**Promosi Istimewa, sila KLIK SINI**

Salam 1 Malaysia...

Nampaknya, bulan pertama 2012 hampir berakhir. Begitu juga dengan promosi tahun baru kami. Kepada mereka yang belum lagi mendapatkan produk V-ken yang hebat-hebat belaka nih, cepat-cepat la rebut harga RUNTUH kami ni.. Terima kasih kepada mereka-mereka yang menghubungi saya samaada untuk info lanjut ataupun untuk dapatkan produk. Moga bermanfaat.

Ok, kami ada berita baik! Kami kini di Facebook. Anda boleh chat, share, bertanya soalan dan banyak lagi dengan kami. Berita yang lebih baik, kami akan memberi kupon diskaun, produk percuma, dan banyak lagi hadiah menarik serta wang tunai sehingga RM 500.00 kepada peng'LIKE' fanpage kami. Ya, hanya perlu LIKE fanpage kami di Facebook dan menang !! So, pelagi tunggu? Ajak semua kawan-kawan, famili, orang-orang kampung dan kampung sebelah serta seantero alam untuk LIKE, LIKE, LIKE dan MENANGGGG......

Syarat-syaratnya ialah:-
1-Terbuka kepada seluruh penduduk dunia yang ada akaun Facebook
2-Tekan butang LIKE di fanpage kami
3-Ajak ramai-ramai LIKE fanpage kami dan tekan butang 'LIKE' beramai-ramai
4-Jika anda peng'LIKE' yang mendapat nombor bertuah seperti di bawah, hubungi kami dan tuntut hadiah anda...
5-Tarikh tutup pertandingan adalah pada 30/4/12.
6-Sila tuntut hadiah anda sebelum 31/5/2012.



Sila tuntut hadiah anda jika anda mendapat nombor bertuah seperti di bawah :-

Anda adalah yang ke 10 -- Anda menang kupon diskaun RM 10.00 untuk stokin ajaib V-ken

Anda adalah yang ke 30 -- Anda menang kupon diskaun RM 25.00 untuk mana-mana produk MXB pilihan anda
*diskaun diberikan kepada harga sebenar produk

Anda adalah yang ke 50 -- Anda menang wang TUNAI RM 50.00 !!

Anda adalah yang ke 80 -- Anda menang kupon diskaun RM 50.00 (untuk semua produk V-ken dan I-Charge sahaja)

Anda adalah yang ke 100 -- Anda menang sehelai V-ken Wristband PERCUMA dengan pembelian mana-mana produk MXB

Anda adalah yang ke 150 -- Anda menang kupon diskaun Separuh Harga (50% off) untuk semua produk kesihatan V-ken V-Siri

Anda adalah yang ke 200 -- Anda menang voucher TUNAI RM 100.00 untuk produk V-ken !!

Anda adalah yang ke 500 -- Anda menang voucher TUNAI RM 250.00 untuk produk MXB !!


So, pakat 'LIKE' ramai-ramai dan MENANG serta sihat dengan produk MXB. Layari sekarang: www.facebook.com/stokinajaib

Trimas ..   ^_^






Selasa, 11 Oktober 2011

Terbaru di Pasaran, Stokin Kesihatan Ajaib V-ken !!

video video

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI.


**Video ihsan dari Kak Mazlina James-thanks akak! Pesakit di atas adalah penghidap 'parkinson'.**

Promosi terkini, KLIK SINI

Salam Sejahtera,


Sebelum anda membaca dengan lebih lanjut, sila jawab soalan-soalan berikut dengan jujur.

Adakah anda penghidap atau anda kenal mereka yang menghidapi penyakit-penyakit berikut:-

1- Darah Tinggi
2- Lemah Jantung
3- Kencing Manis / Diabetes
4- Gauot
5- Susah Tidur Malam / Insomnia
6- Sakit Kepala / Migrain
7- Sakit/kebas Kaki atau Tangan (susah berjalan akibat penyakit atau faktor umur)
8- Senggugut / Menstrual @ Period Pain
9- Sengal-sengal atau Sakit Leher atau Bahu
10- Gastrik atau Gangguan Penghadaman dan lain-lain.

Adakah anda mempunyai atau mengenali sesiapa yang menghadapi masaalah-masaalah berikut:-

1- Anak kecil atau dewasa yang mudah jatuh sakit (terutama selsema)
2- Suami,anak atau sesiapa sahaja yang susah bangun pagi dan tidak bersemangat, lemah untuk bekerja atau belajar.(kurang bertenaga)
3- Mereka yang susah tidur malam / Insomnia


Dengan izin Allah, kini masaalah itu semua ada bantuannya!

Memperkenalkan stokin kesihatan ajaib V-ken, stokin berteknologi Jepun & German yang dihasilkan dan dikilangkan di Taiwan. Stokin kesihatan ajaib V-ken ini diperbuat dari 3 mineral penting iaitu:-

1-Lahar Gunung Berapi
2-Arang @ Intan Putih
3-Titanium

Ketiga-tiga bahan itu tadi diadun sehingga menjadi nano dan 'ditanam' di dalam kain poliester berkualiti tinggi yang dikilangkan di Taiwan. Khasiat dari bahan-bahan mineral semulajadi itu mampu meningkatkan kadar metabolisme dan melancarkan peredaran darah ke seluruh badan. Selain itu, ia juga membantu melancarkan sistem perkumuhan badan. Sekaligus, toksin-toksin yang terkumpul dapat disalur keluar dari badan menjadikan badan lebih segar dan sihat.

Jahitannya yang kukuh, menjanjikan jangka hayat sepasang stokin ini bertahan sehingga 3 tahun jika dipakai dengan lasak atau bertahan sehingga 7 tahun jika hanya dipakai ketika tidur.

Pemakaian stokin ini dengan kerap dan betul terbukti boleh membantu mengurang hingga menyembuhkan penyakit-penyakit yang disebut di atas serta banyak lagi penyakit-penyakit lain dengan izin Allah SWT. Kami telah mengumpul banyak testimoni pelanggan yang telah mencuba dan mendapat kesan positif hasil pemakaian stokin ini dengan hanya secepat 10 MINIT kesannya sudah dapat dirasai.

Penggunaan stokin ini juga amat mudah dan tidak membahayakan. Tidak seperti pengambilan ubat-ubatan yang boleh merosakkan buah pinggang atau organ dan sistem dalaman yang lain jika salah penggunaanya. Penjagaan ia juga sangat mudah. Stokin ini dihasilkan dengan gabungan arang yang mana ia mampu untuk menyerap dan mengurangkan penghasilan peluh di kaki dan menghalang pembiakan bakteria sekaligus menghindar dari masaalah bau kaki. Oleh itu, disarankan ia dicuci secara lembut menggunakan sabun mandi dan basuhan tangan. Namun, penggunaan mesin basuh dengan karung pakaian masih boleh digunakan. Walaubagaimanapun, oleh kerana ia bersifat nyah bau dan anti bakteria, pembasuhan yang kerap adalah tidak perlu. Mungkin sebulan sekali adalah memadai. Tetap, ia terpulang pada individu.

Untuk memaksimumkan khasiatnya, adalah amat digalakkan ia dijemur di bawah matahari terik terutama dari jam 8.00 pagi hingga 5.00 petang. Tenaga matahari atau infrared yang dipancarkan oleh matahari dapat diserap dan disimpan oleh stokin ini. Untuk menjemur, adalah tidak semestinya dibasuh dahulu. JANGAN DIPINTAL @ DI PULAS DENGAN KUAT. Memadai dengan perahan tangan yang biasa dan biarkan ia kering dengan sendiri di bawah panas mentari. Pengunaan peluntur dan pelembut adalah DILARANG sama sekali.

Walaupun anda tidak perlu berpantang makanan ketika menggunakannya, namun adalah amat digalakkan untuk anda menjauhkan diri dari penggunaan alat-alat beradiasi tinggi seperti telefon bimbit (h/phone), laptop, GPS dan lain-lain. Ini kerana, alat-alat tersebut terbukti boleh melemahkan khasiat stokin ajaib V-ken ini. Umum sedia tahu, tentang keburukan alat-alat tersebut kepada manusia.

Selain di pakai di kaki, ia juga boleh diletakkan di tempat-tempat yang bermasaalah untuk kesan yang lebih cepat. Contoh, jika mempunyai sakit atau kebas tangan, bolehlah disarungkan ke tangan atau letakkan di bahagian tengkuk dan pinggang yang sakit untuk membantu dengan kadar segera. Insya-Allah, ia akan sembuh dengan cepat.


Antara kebaikan 'stokin kesihata ajaib v-ken' ini:-


1-Mudah diguna! Hanya sarungkan sahaja di kaki. Tiada lagi rasa ubat yang pahit. Anda juga bebas melakukan aktiviti harian anda.

2-Fungsi berkekalan. Tiada tarikh luput.

3-Ia menyingkirkan bahan buangan hablur dari tapak kaki anda

4-Ia selamat dan tidak memberi sebarang kesan

5-Melancarkan peredaran darah, mengaktifkan sel, meningkatkan kadar metabolisme

6-Dapat membebaskan jauh sinaran inframerah, ion negative dan elemen tidak bermanfaat dalam badan manusia (baik untuk jangkamasa panjang)

7-Mampu menyingkirkan bau busuk dan mengawal kelembapan

8-Menghalang pertumbuhan bakteria

9-Menguatkan kaki

10-Meningkatkan fungsi badan, sistem keimunan, menyelaraskan sistem badan, menghilangkan keletihan, mengurangkan kesakitan.

11-Ia berfungsi sama seperti refleksologi kaki TANPA batu keras atau urutan yang menyakitkan. Hanya seperti berjalan di atas permaidani yang lembut!

Jika anda berminat untuk mendapatkan dan mencuba stokin kesihata ajaib v-ken ini, atau ingin mendapatkan penerangan lanjut secara percuma, sila lapangkan masa anda untuk menelefon atau emailkan seperti di bawah. Insya-Allah saya akan memberi bantuan dan nasihat terbaik berhubung khasiat dan pengguan 'stokin ksihatan ajaib V-ken' ini.

Pasti anda tertanya-tanya harga 'stokin kesihatan ajaib V-ken' ini. Senarai harga lengkap serta maklumat pembayaran tempahan, sila rujuk pada halaman 'SENARAI HARGA & PEMBAYARAN' di bahagian atas sebelah kanan anda. Atau KLIK SINI untuk harga promosi terkini stokin kesihatan ajaib V-ken ini.

Namun, diharap khasiat dan kebaikan stokin ini tidak dipandang rendah dengan harganya. Mengapa kita boleh berhabis ratusan ringgit untuk mendapatkan teknologi-teknologi terkini seperti handphone yang canggih, laptop, tablet PC dan pelbagai lagi tetapi tidak untuk kesihatan kita? Pelaburan kesihatan dan akhirat adalah yang terbaik sebelum kita mampu menikmati pelaburan-pelaburan lain. Sukar bukan ingin beribadat jika badan asyik sakit? Sukar bukan ingin bekerja jika badan asyik sakit? Bagaimana jika anda ada wang ringgit untuk membeli makanan lazat tapi tidak dapat menikmatinya kerana anda menghidap diabetes, sakit jantung atau darah tinggi? Bagaimana anda ingin berpuasa dan bersolat dengan lancar jika asyik gastrik dan sakit lutut? Renung-renungkan dan buatlah keputusan yang tepat.

Luangkan masa anda untuk melihat testimoni pelanggan-pelanggan kami.

Akhir kata, yang buruk adalah dari saya, insan biasa, dan yang terbaik itu dari Allah Swt. Sesungguhnya, setiap penyakit itu ada penawarnya dan kita digalakkan berusaha dalam mencari penawar. Jika bukan untuk diri anda sendiri, jadikan ia hadiah atau pemberian kepada yang tersayang sebagai tanda kita menghargai dan mendoakan kesihatan mereka.

p/s- 'Stokin Ajaib' hanyalah nama panggilan orang ramai yang sudah mencuba stokin ini dan merasai keberkesanannya membantu merawat penyakit. Tiada keajaiban yang digunakan seperti jampi serapah dan sebagainya. Ia 100% teknologi terkini. Namun, suka diingatkan segala hasil dan kebaikan adalah dengan izin ALLAH SWT. Semoga usaha kita mencari penawar, diperkenan dan dipermudahkanNya. Amin :)

Untuk tempahan sila Call/SMS/Watsap 017-3738343,Syda Atau KLIK SINI utk maklumat pembayaran.

Email: stokinajaib@gmail.com

FB: stokinajaib

Terima kasih :)